Vilken dag!

Helt underbar, allt har gått väldigt smidigt och bra! Fick reda på flera av provresultaten idag och måste väl få säga att jag är nöjd ändå. A i matte(!), "mitt sommarprat" på svenskan och kemin plus ett B på novellanalysen på svenskan, skriftmässigt A-nivå men lite för mycket återkopplingar. Får putsa lite på det så borde jag kanske kunna höja mig där också :D
matten:
kemin: varav 42 var max.
 
Åkte direkt ner till stallet efter ha ätit lite, ville hinna på ljuset. Valde att mocka först så det var klart, så himlans skönt att göra det först. Går fortare också för annars blir jag lite seg. Tog in Ira och lasttränade sen, hon var super. Gick in helt två gånger på raken och stod där en liten stund sen blev det lite segare så avslutade när hon gick in så långt jag bestämmde mig för, en snabb och bra träning.
 
Skulle sen rida lite på banan, hann bli mörkt medan jag sadlade och så men inte becksvart i alla fall. Tog novabettet och tänkte prova att rida på en graman, gick bra första 7 minutrarna sen peka jag och Ira fingret mot den. Red på som vanligt i två minuter och fick ta tag lite en gång bara sen lyssnade hon riktigt fint för hjälperna. I galoppen bestämmde jag mig  för att försöka rulla på lite och se om hon kunde komma till arbete efter en stund, fick ta det hyffsat lugnt då det kan vara halt i gräset och red lite innanför spåret. Höll handen stadig och satte lite tryck i henne när hon mest bara studsade och efter kanske fyra varv kom en riktigt fin och behaglig galopp. Ett riktigt bra pass, nästa blir nog lite mer åt det akademiska och sen ska jag försöka ta och hoppa lite också ;)
 
Hade min teori idag, vi kollade och analyserade lite det vi filmade förra tisdagens hoppträning. Kul att få se Ira lite som från backen, vilken härlig teknik hon fått in och jag tycker min ridning ser bra ut också. Finns alltid saker att jobba med men det gör vi ju också. Ska ta med mig ett USB och ladda över filmerna på oss så kan man analysera b
 
Förstår ni vilket bra dag jag har haft ändå, känner mig sjukt nöjd och ska bara koppla av nu innan jag hoppar i säng! Hur har eran tisdag varit? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0