Träningstävlingen

Så får jag nog kalla tävlingen i går, men det var väl största tanken med den också. Blev inga direkta resultat men jätte bra träning som sagt.
 
Chappe tyckte det var jätte läskigt där inne, ville knappt hoppa alls på framhoppningen. Ville mest bara springa och gömma sig och sen blir han ganska stressad av sig när han är osäker, lite feg också. Men vi tog oss runt banan sen på nio fel, elva hinder totalt. Men jag ser det som ritkigt ritkigt bra ändå då han var riktigt stressad och rädd av sig i början. Många kaniner går dåligt i den där lokalen första gången, ganska trång och lågt i tak plus att det är ändå inomhus på matta.
 
Halo som är mycket tuffare av sig klarade av det bättre då hon enbart rev 4 hinder men vi fick ett korrfel också och fick hoppa final dessutom där hon rev ett hinder bara, 5+1 alltså. Lite vinglig i grunden och dåligt fokus därav korrfelet men går ju inte att jämföra med vanligt så en jätte bra insats! Tyvärr precis utanför placering även om det inte hade blivit pinne men det var lite sak samma.
Den här kaninen har sådan kapacitet, längtar tills att ta en kull mellan henne och Chappe. Kan bli perfect match lika som det kan bli kattskit av det hela^^ Blir upp till bevis någon gång i april nästa år. Hon kan hoppa hus och springa i 190km/h när hon väl får till det! <3
 
Klara och Örjan rev fyra hinder var, Klara gick väl ändå förhållandevis bra men Örjan som brukar vara en solklar 0+0 eller 1+0/0+1 rev då alltså 4 hinder. Han ville inte riktigt hoppa utan puttade ner dom flesta hindren med nosen, så kan det va ;)
Trött pojk som väntade på att höjden skulle börja, inte lätt att vara borta på tävling alla gånger, lillpuppen! <3
I höjden så hoppade både Chappe och Halo, 60 cm klarade dom men inte mer. Dock nära på 70cm och Halo klarade 60 i första och Chappe i andra. Vet att dom inte kommer ha någon chans alls på SM i höjd sen och troligtvis inte krokbanan heller men det är en livslång erfarenhet för både mig och kaninerna. Nu har jag chansen och tänker ta den oavsett resultat, allt handlar inte om tävling. Som att Chappe blev elit i krok så vill jag åka och om jag ändå ska åka i 9 timmar norrut (om man skulle köra nonstop) så får faktiskt Halo också följa med. Sen är det den sociala biten kring SM som är det roliga, vi kommer bo 7 st i en stuga. Jag kommer få träffa kaninfolk från hela landet inklusive Chappes uppfödare Matilda. Det blir första gången hon får träffa honom sedan han flyttade hem till mig för drygt två år sedan! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0