Har fortfarande ingen direkt blogglust

Jag tycker det känns lite olustigt att blogga när Ira är dålig, ni får tycka vad ni vill men väldigt drygt att hålla på skriva om det och spekulera varför, varför varför?  En liten teori vi har är om hon gjort någonting i hagen då det kom väldigt plötsligt utan att hon gått särskiljt hårt, men hon kan fortfarande haft det som hon hade tidigare i sommras. Två hältor som inte sitter ihop. Nu ska Edmunsson få komma ut i morgon och kolla på henne, fortfarande lite hälta, kanske inte sämre. Vi ska se om det går att lokalisera hältan lite mer specifikt men innan vi behandlar ska vi nog faktiskt åka in på klinik och fixa en röntgen på det där frambenet. Men nu tänker jag inte spekulera mer i det, vi löser det på nått sätt, hur vet jag inte än. Jag vill bara att hon ska bli bra nu.
Ira och Stella står och mumsar glatt i parabolen!
Men om man bortser från att jag inte kan rida så har hon inte särskiljt ont av att bara gå i hagen. För att  hon inte ska känna sig bortglömd och bli uttråkad har vi kört igång med klickerträningen ordentligt, främst targeting. Hon kan vi det här laget urskilja på färgerna grön, blå och lila :)
 
Någonting som inte har med stallet att göra är att på lördag åker jag och Vilma med klubben till Globen Horse Show!!! Har lite saker på min inköpslista och kikat runt bland affärerna som ska dit så har man ett litet humm om det hela. Ska bli riktigt najsss!!
 
Sen idag är det exakt åtta dagar tills jag är på väg upp till Boden för att tävla SM med kaninerna, ska bli så himla grymt! 
Världens finaste små guldklimptar!
 
Varför jag tog tag i bloggen lite nu igen är för att jag VILL verkligen blogga om detta men däremot jobbigt att blogga när hästen inte mår tip-top. Jag lägger det på en lagom nivå, kanske mest bloggar om det roliga men ni ska veta att livet inte är en dans på rosor just nu.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Fy så jobbigt det måste vara :( ovissheten. Jag vet ju bara hur jag blev efter att Pantis behandlades i båda fram i somras..efter det sitter jag mer eller mindre jämt & känner efter & inbillar mig saker. Man är ju så rädd om dom.
En röntgen kan nog vara bra!

Svar: Ja, så lätt att man fastnar vid tanken att dom är porslinshästar... Men vi ska åka in och röntga så får vi se vad dom säger. Hoppas på det bästa och jag är inte redo att ge upp henne än, så mycket kvar att ge! ♥♥
Nina

2013-11-29 @ 14:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0