En liten resumé av senaste dagarna

Har försökt uppdaterat om lite speciella tillfällen men vardagsbloggningen har haft låg status.
 
Ira är mycket mycket bättre, satt upp i måndags för första gången och skrittade i kanske en kvart. Helt jämn i skritten och hon kändes bra så helt fel ute var vi inte. Igår red jag i 25min och gjorde några travuppgångar och det mest för att sen om vi skulle behöva ta ut Edmunsson tidigare än fredag men märkte ingenting då heller. Idag var vi ute i ca 20 min, någon travuppgång men helt jämn hela tiden. Men han kommer nu alltså på fredag och så ska han som har ett tränat öga få kolla om det fortfarande är någonting eller om det är bra. Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen nu!
 
Igår på hoppträning hade jag då ridskolehäst, inte Mimoosa den här gången utan.... Nelson! Han är närmare 180cm i manke så alltså modell STOR, ryttaren i sig är modell liten, 163cm! Men det gick riktigt bra, första gången jag någonsin satt på hans rygg och hittade rätt knappar också. Så roligt att få rida nya hästar och klara av en ny utmaning men ingenting slår att sitta på Ira. När jag väl hittat knapparna på en typ utav häst tar jag gärna en ny utmaning och utvecklas som ryttare, komma vidare med en häst är min och Iras uppgift ;)
 
Fick mycket beröm från både Stina som tävlade och red honom mycket förut och Lotta, var kul att rida en helt ny typ utav häst och faktiskt känna att det fungerade. Tack vare mina långa ben gick det bra att rida honom ändå men man över hindren så räcker inte lilla jag till, känns att man inte kan följa med i språngkurvan till 100% som jag vill men är inte efter direkt heller. Lite längre armar och överkropp hade inte varit i vägen i alla fall, haha! 
 
Det var väl lite kort om vad som hänt. Eller ja.. Var ute och gick motionerade med Chappe idag och idag var också första dagen någonsin som jag gymmat i hela mitt liv. Vi hade ett pass i dag och sen har vi tre pass till i gymmet på skolan, var ganska kul ändå. Men vill inte ta i så att jag får världens träningsvärk dagen efter, lägger det på en lagom nivå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0