Varken bu eller bä

Lasttränade idag med Ira igen bara för att nu ska vi verkligen ta tag i detta. Gick varken bu eller bä skulle jag väl vilja säga, helt ok lastning utan nå dumheter men hon gick aldrig in helt. Hade inge krav på det idag heller men imorgon skulle väl vara bra om hon gick in helt även om jag inte får dit någon bom. Har anmält mig till Frösåker Ryttare som har tävling den 2/6, 95cm och 1m blir det då. Har därmed exakt två veckor att lastträna på, fortsätter det som det gör nu så lär det nog gå bra.
 
Veckan efter blir det tävling på hemmaplan, 90cm och 1m även där, funderade på att starta i 1m klassen på fredagen också men dels är det en regional så den är dyrare plus en vetrinär besiktning på det... Då är jag nog hellre där hela dagen och kollar på tävlingarna istället. Sen lurar jag lite på tävlingen som Gestrike Sportryttare håller, 90cm 1m, enda nackdelen med den tävlingen är att 90cm är första klassen vilket innebär tidig morgon, men har inte anmält än, sista anmälningsdag är den 4 och är man anmäld kan man dra tillbaka anmälan fram till den 7 så hinner tävla hemma först :) v.26 åker jag nog till Storvik och tävlar samma klasser sen veckan efter är det ju Akademiska ryttardagarna :D
 
På lördag så åker jag till Bergby för att tävla med kaninerna, dubbla klasser för Chappe och Halo samt en start var åt Klara och Örjan. Många helger uppbokade nu, får kompensera mamma med att ta många helger fram över^^
 
Förövrigt så fixade jag och mamma staketet till sommarhagen, drog åt tråden och lossade på alla öglor, bara tre nya stolpar att slå ner sen är det klart, blir nog klart ganska lagom tills vi gjort träkprov som vi skickar in i morgon. Idag fick även Nadja gå i 25 min men dock inte tömköras utan bara promeneras. Tog lång tid i stallet idag så mer än så har jag inte hunnit idag typ, hängt tre tvättmaskiner dock, nu blir det sängen!
Vill sova lika gott som denna brud här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0