Träningen!

Har ju haft hoppträning också, kunde inte gått så mycket bättre. Ira var hur fin som helst, hade en lugn vägvinnande galopp som jag kunde reglera lätt. En bra övning där vi dels tränade avstånd, enkel hinder samt kombination, hindren låg väl på 110/115 på slutet. Hon var väldigt klockren med andra ord, avslutade med att komma på diagonalen på "kombinationen" tills det satt. Fick verkligen lära mig känna hur jag ska göra, inte rida för hårt medan jag inte heller får slappna av, mjukt med stöd och lagom tryck, inte det lättaste.

Som en helt ny häst när vi kommit ut igen, längtar tills täclingarna på ängen drar igång :) Mamma filmade lite på slutet så får se om jag lyckas fixa något klipp åt er ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0