Svettigt värre!

Idag kan man verkligen snacka om sommarvärme, undra hur det kommer bli i sommar om det här bara är försommar! :o
 
Underbart väder ändå, nästan lite väl varmt men ska inte klaga. Gjorde klart stallet fort för att hinna duscha henne innan min träning, snacka om skitig häst... Fick skölja henne först två gånger på vardera sida innan jag började schamponera, jätte mycket smuts och fett i pälsen som lossnade så fick skölja av henne i fyra omgångar efter för att garantera mig om att smutsen och schampot var borta. Släppte ut henne i hagen och då fick man bekräftat hur uppskattat detta var, eller INTE!...

  
 
Men inte helt förgäves då pälsen inte är lika fet längre och mycket lättare att få ren, snuttan då!
Hon var ren en liten stund i alla fall! ^^
 
Ira var lugn på gången idag, inge att hon stressade upp sig själv. När jag sen red fram henne så känndes hon väldigt fin, en harmonisk vägvinnande galopp. Hade uppvärmning på en mini kombination, tillslut satte vi ihop alla hinder till en lydnadsbana med bara högersvängar. Första rundan var inge vidare då jag inte kunde hålla om henne med skänkeln och styra med säte och ben. Tog tyglarna lite extra tidigt innan nästa runda och såg till att flyttade henne för skänkeln medan jag väntade på min tur, efter det kunde jag verkligen komma åt henne på ett helt annat sätt. Resten av träningen skötte hon sig super förutom att hon var lite svårstannad efter vi hoppat klart, slutade med att jag fick rycka tag ordentligt en gång men inge mer efter det. Nästa vecka skulle vi hoppa lite högre titthinnder som lite extra träning inför tävlingen i Österfärnebo, fler som skulle dit än jag :)
 
När jag kom tillbaka till stallet och började klä av Ira så var hennes magplatta löddrig och schabraket genom svettigt, blää! Hon ska få en dusch hon också vid tillfälle^^
 
Lagade mat när jag kom hem och fick hjälp av pappa att betala kanintävlingen och tdb, efter det började jag med att göra en egen flugspray. Blandar vatten, vitlök, ättika, citron och lime, luktar inge vidare men det tycker inte ohyran heller! Tar med den ner imorgonbitti innan jag far vidare till skolan ;)

Kommentarer
Postat av: Sabina

Hej! Hade du bilder på mig från helgens tävling? Du får hemskt gärna skicka dem till mig i så fall :) Antingen via min mail [email protected] eller till min facebook :)

Svar: Ja det har jag, kan fixa det imorgon! ;)
Nina

2013-05-08 @ 17:39:30
URL: http://sabinaforsmark.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0