Sommarvärme!

Idag har vi haft riktigt varmt, fast värmen kom inte först på eftermiddan. Så idag på ridklassen red jag i bara linne, hade Tygo och det var hoppning samt sista gången. Ganska bra för mig att hoppa Tygo då han är raka motsatsen till Ira typ, du måste verkligen rida ihop honom och han får nästan aldrig något avstamp utan ålar sig över hindren lite :p Vi sa det att det att jag kanske skulle prova hoppa Tygo på någon lektion någon gång just för att jag ska få träna på olika typer av hästar.
 
Nadja och Ira fick komma över på betet några timmar idag, mätta och nöjda tanter efteråt. Lasttränade med en duktig Ira som stod inne i transporten i över 3 minuter utan att jag satt för någon bom och jag kunde klappa på rumapan och backa ut henne när jag ville. Gick även med Nadja idag, vart lite kortare än vanligt, 20min istället för 30min men var så pass varmt och jag var ganska trött på slutet men nog inte hela världen då hon fått börja gått på bete nu :)
 
Som att jag spolade av Nadja pga värmen innan vi började gå fick hon rulla det sista vi gjorde, mysigt!
 
 
 
Regina kom förbi på kvällningen och vi spelade lite kort, kollade på AFV och hade trevligt helt enkelt, ska surfa runt ett tag till innan det blir sängen. Satsar på att kliva upp innan halv nio helst, vill hinna så mycket så möjligt och få lite sovmorgon utan att tappa dygnsrytmen helt^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0