När morgondagen håller en uppe...

Inte för att jag kan förstå hur man skulle kunna vara uppe en hel natt men filmen kommer imorgon istället då uppladdningen av 1m klassen avbröts när min bror stängde av min dator :/.... Nya försök i morgon när jag vaknar för nu kommer jag sova som en klubbad säl.
 
Glömde berätta lite om resten av dagen så en kort sammanfattning följer. För den som vill kan ni läsa om lastförloppet här, annars bläddrar ni ner... Gick ganska okej att lasta Ira på vägen hem, dock stängde hon av lite och fic aldrig till något bra lastförsök. Slutade med att mamma gick in med henne medan jag hade koll på hennes vä.bog och fick hjälpa till att driva på frammåt när hon bara backade. Sa det till mamma det är nu man skulle ha en dresyrpisk för att själv kunna passa bogen men kunna driva på rumpan lite lätt utan att flytta på sig, men gå ut och bryt en pinne i skogen då fick jag till svar. Behövde bara vinka lite lätt då man får passa för att använda pisken för mycket men sen vid ett tillfälle stod hon lugnt halvvägs in och började bara backa för ingenting provade då att tucha henne på rumpen och då tänkte hon faktiskt fram igen, gick in långt men började backa, var på med pinnen en gång till och vips var hon inne!
Även om det gick ganska fort på slutet så upplevde jag det inte som om hon kände sig nå forscherad utan tvärtom nästan lite skönt att vi tog beslutet åt henne att nu går du in så får du komma hem. När vi åkte hemifrån vart hon lite lurad av sig själv då mamma tänkte gå därifrån och börja mocka och då undrade Ira vart hon skulle ta vägen och råkade gå in det där lilla sista och shop så var bommen där, bara att åka ingen återvändo!
 
HIT
Nog om det nu, Nadja tömkördes i 17 min idag, märks redan att hon börjar dra upp rygg och bli starkare i halsen igen, världens bästa! Idag var det även premiär med grillen, egenmarinernad fläskytterfilé med ugnsbakad potatis i olja och lök med en hemmagjord sås och sallad samt lite annat gott! Som jag längtat efter grillsommar.
 
Nu blir det tack och godnatt, har tyvärr kvicknat till lite då jag somnade till hos Saga, hade inte räknat med något annat heller, super trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0