Lite mer om gårdagen

Efter att jag klippt gräset så åt jag lite mat och planerade lite med familjen hur vi skulle lägga upp dagen, som att det var morsdag så skulle vi till farmor och vi valde att ta det till kvällningen så jag och mamma åkte ner direkt till stallet. Jag skulle rida och då vart det ett dressyrpass, Ira var grymt fin, använde mig utav tipsen jag fick från Lotta och tyckte att hon slappnade av bättre än vanligtvis, driva fram till en mjuk hand. Dock så märks det att hon är lite spänd i nacken så ska börja massera henne där. Men övrigt var hon super fin, verkligen satte sig in i galoppen istället för att fatta galopp, underbar feeling. Bästa Ira!
Se så fin hon blivit!
Fixade en hel del annat i stallet dessutom som att fylla på strö och flytta på Nadjas hage lite, härligt att vara ute när det är fin väder!
 
Sen hos farmor så fikade vi lite och hade riktigt trevligt, jag och mamma gjorde en liten avstickare på en kvart för att ta in hästarna då  det började regna, dock hann det sluta lika fort som det började. Det var min gårdag lite kort och gott, nu ska jag skriva om denna dag men det läser ni om i nästa inlägg^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0