Grym dag på två sätt...

Allt började super bra i skolan, en föreläsning av Narit Piodkrajt om Svarta hål och fallskärmshoppning. Riktigt intressant i min mening då han förklarade på ett sätt så att man förstod men lärde sig fysik ändå, svårt att förklara men helt klart uppskattat. Efter föreläsningen var det lunch och efter det gick resten av skoldagen utför, all på grund av att en person enbart vill jävlas med mig och han är för feg för att säga saker till mig så därför går han på mina saker när jag inte är där... Detta rör även det som hände förra veckan eller om det till och med var veckan innan det, orkar inte skriva mer om det nu kommer när jag orkar förklara mer vad som har hänt.

Bestämde mig för att resten av min dag inte skulle få förstöras utan göra någonting bra utav det hela ändå. Mockade och packade lite inför imorgon innan jag åkte ner till klubben för att ha ridklass, hade Mimoosa idag. Vi red nere i hagen och i början var hon stum i vänster sida men fick lite tips av Lotta hur jag skulle få henne att mjukna, driva med vänster skänkel fram till högertygel och hålla ett mjukt stöd på vä.hand. Efter att ha hittat knapparna på henne gick det mycket bättre :)

Åkte tillbaka och fixade med Nadja lite innan jag red Ira, grymt fin men efter en liten stund kunde hon hålla sig längre, super busig! Hon fick galoppa ur sig lite men hade dock lite svårt att slappna av efter det men kändes super innan det^^

Nu är allt så gott som packat, blir bara att lasta in i bilen och göra ibordning Ira inför transporteringen. Hon får klara sig utan transportskydd även om jag helst vill ha dom på men ska nog vara nöjd bara vi kommer iväg utan allt för stora problem.

Flätade manen idag, 14 st smala långa flätor som jag knoppar imorgon :) Nu måste jag sova om jag ska orka upp imorgon, godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0