En fri dag!

Kännt mig fri, självgående hela dagen. Hunnit med det jag velat och lite till och bara en sak återstår, att städa rummet. Mest kläder så inte så farligt faktiskt^^
 
Gjorde klart allt i stallet så mamma behövde bara åka ner sen för att gå med Nadja, red Ira också. Trimmade idag då Mia inte kunde komma ut idag. Hon skötte sig bra men lite som sist jag trimmade att hon inte riktigt söker sig till bettet, kräver mer att hon jobbar nu och hon viker inte in huvudet bara utan hon jobbar verkligen igenom kroppen men spänner sig väldigt lätt och får inte någon super kontakt med bettet så får på så sätt jobba henne mer mellan skänkel och hand. Hon var även stark i galoppen idag också :) Tror hon ska få vila i morgon så trimmar vi på fredag igen med lite mer bus tror jag, tävlning  på lördag och ska försöka hitta nå sällskap på söndag så att hon får komma ut lite igen ;)
 
På vägen hem träffade jag på Saga och Vilma som hade varit i Vilmas(Nannas) stall och hämtade Allan för att sedan tvätta honom hos Saga. Vi bestämme att jag bara skulle äta sen komma till henne och hjälpa till, höll på väldigt länge men slutresultatet vart bra!
 
Sen får jag inte glömma berätta att jag möttes av denna syn när jag kom ner till stallet!
Gick in till henne  och vi myste i 5 min innan jag skulle dra igån med dagliga arbetet^^
 
Men Ira var inte den enda som var trött och passade på att vila ut idag...
En liten stund senare så låg åsnorna ner också, bästa årstiden det här. Varmt och ingen ohyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0