Bra start på dagen!

Vaknade först av mitt larm som jag glömt stänga av vid 6 men ställde om det till kvart i åtta typ, drog mig sen en kvart tillsammans med bebisen min, mys! Kände mig extremt sugen på att träna med kaninerna idag, som att dom fick sova i sina transportburar inne i garaget p.g.a fyrverkerierna var det lätt att ta ut dom och träna. Byggde upp fyra hinder med lite olika svårigheter, satte höjden på lite lagom så att dom fick komma igång lite innan vi höjer upp till riktig höjd. Började med Chappe, flög lätt över första höjden, fick en mini promenad innan också. Höjde upp, fortfarande lätt för honom men han hade lite jobbigt över dom två sista som är väldigt tekniskt krävande, slutade med att jag sänkte ner dom lite då han började bli lite trött på slutet. Trots att dom har jätte stora burar så behöver han kankse lite mer promenader, plus att det är mysigt att ta ut dom :)
 
Halo stod på tur, sprang runt lite med henne så att hon fick sträcka på benen lite och komma igång, hoppade hur fint som helst. Vet inte om jag hoppade hindren 1 eller 2 ggr men kände att det behövdes verkligen inte mer så tog och myste lite med henne istället innan hon fick springa ut i sin bur. Sen tänkte jag ta Klara och Örjan men kände ingen ork till det riktigt, sen som att dom bara tävlar mini så är det inget nytt jag behöver träna på, tror dom tyckte det var lite skönt att bara få komma ut i stora burarna igen^^
 
I helgen ska jag försöka ta och gå lite med dom, iaf en av dagarna. Nu ska jag äta min frukost sen åka ner till stallet och idag ska jag troligtvist rida ut med Mia och Zeus, Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0