Bästa hästen!

Min fina skötte sig riktigt bra idag, både med lastträningen och på lektionen. Höll inte på mer än en kvart idag med lastningen och hon gick in så gott som helt och var lugn hela tiden, körde med att hon inte fick gå in först jag sa till. Två ben på rampen, tre ben, fyra ben, stanna och backa sen, gjorde om det proceduren några gånger sen ville hon verkligen in och då får även hon motivation till att gå in.
Bjuder på den här fina bilden på min älskade, hoppas ni somnar med ett leende på läpparna ikväll, det kommer jag göra i alla fall :)
Red dressyrlektion för Lotta idag, hon skötte sig super bra, lite spänd i början när hon träffade på gamla hagkompisarna men slappnade av och jobbade på ganska fort. Vi jobbade lite med den förvända galoppen idag, precis vad Ira behöver. Lärde henne att byta galopp automatiskt till rätt galopp för ca 2 år sen då hon väldigt ofta fick korsgalopp och då när jag lärde henne byten så började det försvinna mer och mer och nu är det väldigt sällsynt att hon tar korsgalopp, då var hon inge stark i sina byten utan dom skedde mest på fart. Mitt nya problem är nu istället att hon byter galopp även när jag ber henne vänta kvar i den förvända galoppen så nu blir det istället att jobba mycket med att hon ska byta när jag ber om det, många övningar som den idag men även galoppserier då  hon måste lyssna :)
 
Förövrigt varit en riktigt bra dag idag, skulle meckat med epan nu ikväll med pappa vilket vi gjorde men dröjer någon vecka innan vi kan starta upp den. Tydligen hade tändspolen gått sönder så vi lånade den från shelbyn bara för att prov starta och den gick väldigt rent och fint i motorn och dog inte alls på samma sätt som förut. I vintras när jag tog en premiärtur så tyckte jag att den drog inget och helt plötsligt röck den till så var nog tändspolen som spökade, men den har nog varit ett mer eller mindre problem under en längre tid. Pappa skulle inte in till stan först mot nästa vecka så vi får vänta tills dess ;)
 
Imorgon är det hoppträning! :)))))))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0