Bästa djuren!

Varit en riktig kanondag för mig idag, Chappe vann första Msv och kom precis utanför i andra. Halo debbade på 3+3 men var ungefär så dom flesta gick i första Msv(förutom chappe då^^) men slog till med en andra placering på 0+1! Örjan pinnade på i mini och vann på 0+0 medan Klara hoppade på 0+1 och kom på en tredje plats utav fyra. Sen debbade Chappe i längd och kom på en tredje plats och klarade 160cm, han hade nog klarat längre men vart trött på slutet och inte så konstigt efter en helg som denna!
 
Är sjukt nöjd med den här helgen, första tävlingen på länge och alla kaninerna har presterat på topp. Nästa tävling blir den 25 maj i Bergby samtidigt som det är en kaninutställning där, för tre år sedan var jag då med där och ställde ut Klara och Örjan och såg på kaninhoppningen och fann stor inspiration och när deras poäng inte skulle bli högre gick jag över på hoppningen :)
 
Fick totalt en 6 placeringar av 11 starter då jag stod över andra lätten efter att Halo pinnade upp sig, 55% av starterna var då placeringar! :D
 
När jag kom hem släppte jag ut kaninerna och städade ur transportburarna och fixade med lite annat som skulle packas upp. Efter lite mat åkte jag och mamma ner till stallet för att jag skulle rida och hon kyla Nadjas ben för att hon var oren i skritten, troligtvis p.g.a att hon stått och essat mot en annan häst :/... Hoppas det blir bra om några dagar bara, ingen svullnad eller speciell värme iaf! 
 
Idag skulle Ira mest få ett lite mer buspass, red på Olas äng med pelhamet. Jobbade lite i början men avslutade med att hon fick galoppera två varv runt ängen, svansen rätt upp i vädret och en vägvinnande galopp, helt underbart! Kunde inte låta bli att ta ett litet skutt över hindret som stod där, kände att vi skulle komma stort men min häst klarar av det nu, älskvärd kännsla att kunna segla över hindren. Skrittade av minst lika länge och hade en rejält svettig tjej efter passet så lite spontat sådär fick hon en dusch, började med att bara skälja av henne men som att hon skötte sig så bra tog vi och schampoonerade samtidigt, så nu är hon ren och fin!
 
Jag själv får ta och duscha imorgon bitti istället för nu vill jag bara äta lite snabbt och SOVA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0