50.00% -Godkänd procent!

Jag och Ira vart precis godkända idag! Nöjd även om det inte kanske är någon procent att hurra öven men med tanke på att sist fick jag 49.65% vilket var lagom surt och gången innan det 42 någonting tror jag, var även då hon stod på bakbenen... Nog om det, känndes hyffsat bra, spännde sig lite för lätt tyvärr men det är någonting vi jobbar med. Galoppen drog ner idag som den brukar kunna göra, men faktisk inte så farligt i andra, första var däremot värre... det kommer om vi tränar på som vi gör!
 
 
Världens bästa hästskötare som alltid ställer upp för mig!♥
''Bitvis ser hon rätt trevlig ut i formen. Problemet sitter i att hon inte är eftergiven i sidorna och går då emot handen och tränger mot skänkeln på alla böjda spår. Blir ofta för stark för dig i övergångarna och kommer ofta över tygeln.'' Ett jätte bra kvitto på vad vi behöver jobba med, sen är det så att Ira är lite speciell på tränsbett men problemet kommer inte försvinna om man inte tar tag i det och det är stor skillnad mot för ett år sedan. Hon var väldigt spänd om man jämför mot vanligtvis men hon har inte så mycket rutin på tävlingsbanorna så det får jag ta nu i början. Ännu mer lösgörnande arbete samt bygga upp hennes styrka så att hon orkar jobba genom övergångarna, sen ut och tävla. Har sagt att först en hopptävling borta sen blir det en dressyr vid tillfälle :)
 
Men håll med om att min brud passar som dressyrhäst hon med! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0