3/3 pass avklarade!

Hade inte tid efter andra, jag och mamma hade fullt upp med att fixa staket. Mitt upplägg över som tre passen var att första skulle jag jobba mycket sidvärtes och böja igenom ordentligt för att få henne mjuk och smidig i sidorna, andra passet skulle vi jobba med galoppen och i sista passet jobbade vi med samling och ökningar samt lite skolor. Det var ett upplägg som passade henne då alla passen var KANONBRA!
 
Andra passet var nog bäst, jätte lugn fin galopp som jag kunde jobba i. Gick även in på lite förvänd galopp idag, jätte viktigt att börja träna det med Ira nu då hon gärna byter till rätt galopp automatiskt vilket jag har uppskattat men nu när jag vill ha henne i förvänd galopp så blir det lite problem. Samma lätta kännsla som i första och hon slappnade av mycket fortare än vanligt och behövde inte hålla på länge alls, inte mer än 35 min!
 
Tredje passet slappnade hon också av fort i och jobbade på riktigt bra, mamma hjälpte mig lite att kolla hur hon längde sitt steg i traven och vi ska även där fortsätta jobba med den ökade traven. Gjorde en del öppnor och slutor, digonalsluta med piruettvändning och lite andra övningar, så sjukt imponerad över min häst att hon aldrig ger upp utan kämpar och kämpar och försöker verkligen allt hon orkar för att göra en nöjd. Sen kan hon streta emot ibland men får du henne bara att släppa efter så är det som att rida en grandprix häst!
 
Har alltså ridit tre kanonpass på tränsbettet på min häst idag, ryktat henne 6ggr, sett henne rullat efter varje pass och berömt henne nå enormt. Sen en till  sak som vi gjorde idag var att bygga en stampstolps hage till Nadja, gissa om det var någon som vart nöjd?! 
 
Det är livet på en pinne att få gå och beta enligt Nadja, en lite sjukruta är inte så mycket för henne inte! Men måste ändå få säga att hon tagit detta otroligt bra, trodde inte det i början då hon alltid har varit den som kunnat dragit igång nå bus när hon tyckt det varit tråkigt och sprungit runt och härjat emellanåt, Snacka om världens BÄSTA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0