Perfekt dag!

Hela denna dag har varit underbar, vädret, orken, träningen, ALLT!

När jag kom ner till stallet klädde jag av brudarna och började skotta ur Nadjas hage, full med skit och vatten.... Kylde benet och började sedan mocka. Hann göra klart allting förutom vatten i boxarna innan det var dax att ta in Ira, hon var väldigt harmonisk och lugn redan inne på gången. Fick lite tid över som jag la på att fläta manen, ruskigt lätt att göra hingstfläta nu när hon har fått sådan lång fin man :3

Nu över till lektionen, vi var endast fyra stycken idag som var riktigt skönt då vi alltid brukar vara så många. Började trava lite bommar sen var det små hinder som vi också travhoppade, slutligen gjorde vi en bana av allting. Ira hoppade grymt fint och jag provade att korta lädren ett hål också då hon nästan hoppar mig ur sadeln lite, kunde hålla ett bättre stöd med skänkeln och följa med fullt ut i sprången. Ira var helt enkelt perfekt! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0