Packat och ska snart åka!

I torsdags såg jag att en klubbkompis inom GKHT skulle till Eskilstuna och tävla, ungefär lika långt som jag har till Rättvik och klasserna passade mig, MEN.... såklart gick anmälningstiden ut i onsdags så jag kunde inte åka på den :( Kollade sen på SKHRF om det fanns några andra tävlingar som skulle kunna passa, såg att Rättvik har en i morgon så anmälde mig, dock hade anmälningstiden gått ut men dalarna har efteranmälning vilket Eskilstuna inte hade. Vart 10kr dyrare per start men det får jag ta ;)
 
Jag och mamma har ju stallet nu i helgen också och pappa och Ronnie ska upp till husvagnen nu över helgen så vi räknade ut att hästarna i så fall måste ut typ vid fem om jag ska hinna in till Sandviken till tjugo i sju, åker med Magda därifrån. Men vi kom på att vi kan ju göra så att jag följer med pappa till husvagnen och tar kaninerna med mig så skjutsar han mig till Sandviken imorgon bitti, så jag och kaninerna ska Campa ikväll ^^
 
Har nyss duschat och ska så fort jag bloggat klart packa det sista, var ner till ridhuset med Ira nu på morgonen. Red lite akademiskt sen kom även mamma ner och satt upp lite, hon red mest skritt och lite trav. Det gick bra för dom dock har mamma en tendens till att spänna sig i handen vilket Ira kan vara lite känslig på men dom jobbar på det tillsammans. Hoppade upp igen och gjorde lite diagonalslutor och piruettvändningar samt några galoppfattningar men märktes att hon vart trött på slutet och hon såg hemskt nöjd och lite pömsig ut efter passet.
 
Vädret har minst sagt varit varierande dom senaste dagarna då det ena sekunden ser ut...
såhär,
och den andra....
såhär!!!
Men idag verkar det hålla sig fint, tummen upp för det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0