Mannen alla hästar älskar, Karri!

Igår kom Karri och både Nadja, Ira och mamma fick behandling. Han tyckte Nadja stödjer otroligt bra ändå på benet sitt och hon hade inte mer än en liten spänning som berodde på benet. Jätte skönt att hon är frisk övrigt och att hon har humöret uppe, dock sa han att hon var lite tjock^^ Men tror det bara är bra att hon har lite hull nu när hon bara står.

Sen var det några emellan Ira och Nadja så direkt efter skolan när jag kom så hann jag rida henne 20min på banan vilket nog var bra då hon stått i nästan en vecka då jag varit i fjällen. Lite busig och skulle små bocka i galoppen samt hoppade vi över en liten plogvall som blivit kvar sedan dom skottade av banan.

Ira's kotor hade blivit helt bra i alla fall vilket var grymt skönt att höra. Sen har Ira troligtvis haft Borelia någon gång för längesen vilket har gjort att hon hade någonting med nerverna, vilket förklarar varför hon helt utan förvarning dunsar ner hovarna när Börje skor då det gör så ont i henne att hon klarar inte av det, sen blir hon lite sur och arg efter det gjort ont och blir lite utav en ond cirkel. Lill-pluppan då :(((( Men inte obotligt iaf, utan hon ska få antingen djävulsklor eller kattklor mot det så ska det bli bra, även hennes galopp skulle bli mer vägvinnande bara det släpper ;)

Lite stressmagsår hade hon också så en veckas kur mot magsår. Sen ska jag även massera innan varje ridpass på runda delen av bogen och ett senfäste i bak med antingen linex eller radital för att hjälpa till med nerverna. Kunde även skritta med viktboots ibland också för att hon ska länga steget lite extra och även stretcha musklerna som krampar lite ibland.

Har lite att jobba med men det var betydligt bättre än sist och känns samtidigt skönt att veta varför hon gör som hon gör ibland :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0