Duktig hoppehäst!

Ira var riktigt fin idag på hoppträningen, vi kom bra nästintill varje gång och hon lyssnade på mina hjälper, vi avslutade bara på 1.05 idag men huvudsaken är att hon fortfarande känner sig säker och vågar, märkte dock att jag tycker 1.05 inte är någon höjd längre vilket är bara bra då jag kan ge henne ett lugn själv än om jag också är lite exited över att det börjar bli högt^^

Vi hoppade oxer till räcke på båge med 6 galoppsprång emellan sen en tre cavalettiserie med ett kort Gsprång mellan varje sen avslutade vi på en kombination med två Gsprång. Travhoppade först oxern till räcket från båda hållen vilket fick Ira att lyssna bra tillbaka, tyckte även att hon lyssnade bra tillbaka efter att vi hoppat lite framåt några språng.

Verkar som Karri verkligen gör underverk, vilken han faktisk gör! ;)

Masserar här och här! (Ni ser vart pälsen är lite klibbig, värmelinimetet gjorde susen!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0