Dressyrhästen min!

Var ner till ridhuset igår och trimmade på tränsbettet, var stundvis ensam vilket gav mig möjlighet att rida igenom LB:1. Första gången jag red igenom var nog våran livs bästa LB:1a, även om galoppen inte riktigt sitter där än så har vi gjort stora framsteg t.ex att galoppen på diagonalen så kan vi öka och jag kan sen få henne att bryta av utan att hon byter galopp, skritten är bättre dessutom.

Hon fick en vilopaus efter det, som vanligt så stretar hon emot när jag tar tyglarna igen men ger med sig efter ett tag och jag valde att köra igenom programmet en gång till, men då fick mamma filma. Det märktes att hon var lite trött då det inte var den där magin som fanns där vid första, det gick väl helt ok fram tills galoppen på diagonalen då hon byter galopp och sticker.... Vart väldigt besviken på henne samtidigt har jag förståelse för att hon är trött men det hjälper inte att springa ifrån allt arbete för då blir det bara gör om och gör rätt. Då vart det mycket bättre men sen på andra diagonalen tog hon inte min förhållning och bytte galopp och fortsatte vidare, stopp! Gör om och gör rätt, lätt som en plätt vända rakt upp, halt hälsning.

Är riktigt nöjd med Ira men lite synd att vi ska behöva bråka så ibland, men det kommer ge sig med tiden, bara fortsätta träna på. Sen ska jag träna på att avsluta på ett bra sätt men inte alltid så lätt när det är flera personer samtidigt i ridhuset.

Mamma fick hoppa upp på slutet, hon ska ju på kurs för Birgitta om en vecka bara så dom får ta och trimma på lite. Ira vart lite uppe i varv när mamma hoppade upp men efter en längre halt så började hon slappna av.

Mamma och Ira in action! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0