Det mesta blir bättre med tiden!

Och så även Nadjas ben!!!! Har legat lite lågt med bloggningen då i lördags kväll när Jesse tog in Nadja var hon blockhalt och jätte svälld i benet..... Det känndes som ett slag i magen, alla dessa dagar,veckor, månader som man lagt ner för att hon ska läka så fort som möjligt och bli bra, och sen raseras det på några timmar. Men Jesse var så gullig och ringde då såklart och sen kylde hon vilket gjorde susen för då när vi kom var svullnaden princip densamma som tidigare största skillnaden var att hon var varm vilket hon inte var innan, då var hon kall och ''fin''.
 
Det är sjukt vad mycket du betyder för oss, jag var endast 9 månader när min mormor köpte dig, du har gått genom tre generationer i vår familj. Vi kommer göra allt vi kan för dig så länge du inte lär lida för att vi ska ha kvar dig vid vår sida, livet ska vara värdigt! Nu kanske det inte är livet på en pinne men du måste få chansen, vi har inga krav på att du ska bli någon tävlingshäst utan du är en sann familjemedlem ♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Vi var in till Ultuna i Tisdags och jag var ganska orolig över hur det skulle se ut, sist höll jag på svimma när jag såg ultraljudet. Inte den här gången i alla fall, sist var det som krakylerat nästan och senan var till större del borta upp till.... Nu fanns det fibrer hela vägen dock inte så tjockt lager satt säga men det fanns någonting där! Hon trampar inte heller igenom kotan nu så vi fick nu börja gå med henne lite, 1 minut nu första veckan sen får vi öka på till 2 minuter osv, så när vi ska tillbaka på återbesök om tre månader ska vi vara uppe i 20-30 minuter :) Dock ska vi nog fortsätta att kyla utifall hon 'river' upp skadan genom att hon studsar till eller liknande, igår var första dagen hon fick gå här hemma, andra om man räknar med Ultuna. Hon var sjukt laddad och benen gick som trumpinnar för minsta lilla, någon som anser att hon är frisk nu :p Men man får passa så att hon inte blir för pigg. :o
 
Kan skriva lite mer om dagarna som varit senare, om knappt 40 minuter åker jag till fjällen med Vilma, längtar!!!!! :DDDDD p.s vill ju inviga min nya skidutrustning också ^^ d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0