Tävlingen!

Har haft fullt igång hela dagen, började kl6 i morse för att göra sig i ordning för att släppa ut hästarna. Gick bra och blev klara med det hyfsat fort men ändå bara hem och packa in kaniner och övrig utrustning i bilen och sen vidare till Laxön. Spöregnade då men bara att bita ihop och jag fick bygga första banan, vart väl sådär men var väl första riktiga banan jag byggde och fick lite tips från Sofia :)

Chappe har hoppat väldigt stadigt på 2+3 i svåren eller i alla fall haft ett fel för mycket för pinne varje gång nästan. Han har inte så stora problem med hindren men någon bom trillar tyvärr ner här och där ibland..

Halo hoppade på 4+1 men var fin i finalen ändå, dom flesta kaninerna gick väl inge vidare. Hon har lite för bråttom och stressar upp sig lite ibland men kämpar på! 

Klara rev ganska mycket i mini men vi tog oss runt båda gångerna men bra precis i finalen då hon brunstade lite. Örjan skuttade runt på 0+1 tror jag men han vann över Klara :p

Med tanke på att vi skulle hålla på och hoppa fram tills klockan två kärde vi då dubbla klasser och alla fick gå till final i alla klasserna, bara bra träning för kaninerna även om dom inte har pinnchans just den gången. tur för mina kaniner att vi hade dubbla klasser. Chappe var lite slarvig i grunden och rev 3 hinder men fanns ju fortfarande hopp, och då slog han till med endast 1 fel i finalen trots lite vingel inför sista hindret som gav mig lite hjärtklappning men klarar och vinner på tid. Ganska sjukt att han vinner och tar pinne på 4 fel av nio startande, men jag klagar inte. Hans första pinne i Svår!!!! :D Halo hade lugnat ner sig lite till andra klassen men var lite mer osäker än i första mrn hon hoppade med stor marginal, ett ner i grunden. Jätte taggad inför finalen och flög över framhoppningen, matte får svårt att hänga med. Inne på banan så hoppade hon jätte längt ifrån så man hade lite hjärtklappning även där men en liten bom trillade ner, men det räckte till en andra plats och hon fick sin första pinne i medelsvår krok.

Mycket nöjd med dom och som att vi vart klara innan klockan två trots att vi körde dubbla klasser så fick dom som ville hoppa med sina kaniner. Dom flesta ville hoppa medelhöjd så valde att ta ut Chappe då han faktiskt ska tävla medel på onsdag fast i rakbanan då. Hoppade lätt över alla hindren och nollade, han kan min kanin bara han får komma in i det lite ;)

 
Märkte även att Chappe hade ett sår typ på bakhuvudet och det enda jag kan tänka mig ha hänt är utifall han slagit i någonstns, dock var det en sårskorpa där nu så tänker inte pilla i det nå, fina Chappman!♥

Så ja, nästa tävling blir på onsdag i Högbo, en kvällstävling. Enkla klasser men om man blir så få som idag kanske att man kör dubbla, vi märker väl :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0