Tävlingen!

Jag är riktigt nöjd med tävlingen idag, duktig häst som kämpade! Vart uteslutna i 90cm då näst sista hindret var döläskigt men man får ju hoppa ett hinder innan man går ut så tänkte att nu visar jag på henne riktigt ordentligt innan vi tar om... OCKSÅ HOPPAR HON! Stillastående typ och bäst var nog spekerns reaktion, inte rev hon heller!
 
Men kändes ändå bra inför nästa klass. Väldigt bra galopp idag men sen inne på framhoppningen kändes hindren väldigt höga... räcket gick väl an och oxern första gången men andra gången så kom vi toligt in och det blev för mycket för oss. Bad funktionären att sänka 1dm och då kändes det som en mysig höjd, kom en gång och hon fick upp självförtroendet. Hon höjde upp igen och vi tog nya tag, då gick det bra. Väl inne på banan kände jag redan över första hindret att detta skulle gå bra! Flög över hindren, kom lite tokigt på en linje och hon klämde in två galoppsprång i kombinationen på 7m emellan, hehe... Sen kom ju det där sista hindret som var samma som näst sista i klassen innan. Halv niter lite och jag var väldigt nära på att dimpa i backen men höll mig kvar, hoppar bak i sadeln och tar ny sats. Duktiga tjejen hoppade nu direkt, inge vackert hopp men vi kom över och hon vågade. Hade hon inte stannat på sista där så lovar jag att vi skulle gjort bra ifrån oss i omhoppningen också, har för den delen aldrig kommit till omhoppning :p Men nästa gång kanske?
 
Ska ladda upp filmerna senare men fick inte för min bror då internet laggar när man laddar upp dem.
 
 
Kan inte säga annat än att hon har fått grymt fin teknik, märkte även att hon gjorde sitt andra märke på hoppplattan och det med utan brodd nu :o Bra och dåligt det där^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0