Stalkompisar!

Jag och Vilma åkte som sagt upp till stallen och hjälptes åt, började i mitt stall. Gick över med dom på betet innan vi gjorde stallet, mockade boxarna tillsammans och allt gick väldigt lätt och smidigt. Ira har blivit så rumsren nu och bara bajsar och kissar i bakkant! :)
 
Solen kom fram så vi täckade av dom då det hade regnat och varit bra kallt på morgonen, bytte vatten i badkaret på betet. Sen vidare till hennes stall, Stella skukke skrittas och allt det andra också då. Hon skulle väl skrittas i ca 30 min så jag sa det till Vilma, jag kommer inte palla gå med er i så fall, synd att det inte var Nadja vi skulle ut på. Vi brukade rida ut på Nadja båda två samtidigt, smidigt, underbart och roligt! Men då sa hon det att det skulle vi nog kunna, rida båda två alltså. Vi väger ju som en lite tyngre vuxen tillsammans, ingen match för en lite grövre ponny som Stella. 
Så vackert!
Pömsig ponny, jag fick även klippa hennes hovskägg lite smått :)
Fick den här bilden från Vilma också, endast halva min RUMPA(!!!!!!) fick plats på schabraket. Dessa barbacka bekymmer...
 
 

Kommentarer
Postat av: elin

Vart står vilma's häst?

2013-06-18 @ 23:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0