Om man ändå bara hade mera tid!

Nu ska jag sova så fort jag skrivit klart detta, vart med Vilma hela dagen efter jobbet. Först badade vi, vart riktigt länge men super skönt i poolen. Vart bjuden på middag där så vi inväntade det innan vi stack upp till stallet, klockan drog iväg och höll lite kontakt med mamma som gjorde klart stallet idag åt mig.
 
Jag fick rida Stella till en början, mest bara för att kunna tipsa Vilma om lite saker med tanke på att Stella och Ira är ganska lika varandra på sätt och vis. Ett problem är att hon inte lyssnar på vänstertygeln alltid och även att hon flyr en del för skänkeln men det kommer. Vilma hoppade upp även om det inte var tänkt så från början och då såg man att Stella genast vart lite lugnare när hon kände igen sin ägare på ryggen, hon behöver rutiner och en stabilitet kring det hon gör tills hon blivit starkare. Jag vet att Vilma är den som kommer kunna få henne till en drömponny bara dom får den tid som krävs, skynda långsamt som man brukar säga :)
 
Kommer bli på tok för lite sömn inatt då jag börjar kl.8 i morgon istället för 9 och har inte förberett en matlåda heller så blir att göra i ordning i morgon bitti istället. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0