Långa dagar, långa nätter

Så ser livet ut just nu, vaknade dock väldigt sent idag, kl 12... Sov hos Vilma och vi vart väl uppe till typ 3-tiden så kanske inte så konstigt men blir lite sur på mig själv när jag har så mycket annat att göra än att vara upp halva nätterna och sova bort halva dagen. Men man prioriterar olika och igår/idag valde jag att vara social^^
 
Jag och vilma gjorde stallen tillsammans idag, först ner till hennes där vi även red Stella. Gav Vilma många tips om hur hon ska få henne att bygga upp sin bärighet och jobba genom kroppen mera och dom var jätte duktiga tillsammans. Även jag fick hoppa upp på slutet och kände igen henne lite i Ira, ungefär samma typer av hästar bara att Stella är lättare att övertala från början än Ira ibland. Kommer bli kanoners när hon byggt lite mer muskler och hittat en bättre balans, verkligen guld-ponny!
 
Vidare till mitt stall, dock hade min mamma hunnit gjort det mesta redan och tog mest bara in dom och masserade på Nadja medan mamma gjorde iordning Ira. Nadja var bra spänd i sin högersida, den sidan hon har senskadan på. Hon uppskattade massagen rejält och får försöka göra det lite oftare. Hon fick gå in i boxen och mumsa lite hö medan vi följde med mamma ut när hon skulle rida, Ira krånglade lite nere vid bortre kortsidan så jag fick komma och leda henne förbi en gång innan hon kunde gå där själv. Hann inte se så mycket då vi hade US möte kl. 6 men det lilla vi hann se såg då riktigt bra ut. Dock väl nere på klubben var det bara jag och Vilma som hade kommit vilket gjorde mig lite besviken men vi satt och kollade på lektionerna lite istället, vi pratade lite om hur man ser när en häst går in och jobbar rätt och tog exempel på ridskolehästarna, mycket lärorikt att kolla på lektioner faktiskt :)
Här är en bild där Ira är avslappnad och lyfter samt jobbar genom kroppen, favorit bild! Även denna bild fick följa med i min presentation :D
Åt mat när jag kom hem sen gick jag över till Saga en sväng för att umgås lite, trevligt värre. Hem igen och fixade klart presentationen till Ryttardagarna och nu bloggar jag och ska väl fixa några bilder till några innan jag går och lägger mig :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0