Kraftpaketet pumpar på!

Blivit så fin min häst nu, rena rama bodybuildern. I början av passet var hon däremot lite bitchig och skulle först och främst vara rädd för allt runt om kring och sen dra iväg med mig lite smått. Men efter kanske 7-10min började hon släppa det och jag kunde komma till ridning. Idag kände jag verkligen att jag kunde sitta 100% rätt i sadeln och inverka korrekt, inge spänningar alls. Avslutade med att hon fick galoppera ur sig lite på hägnade tygel, skönt och sträcka på halsen.

 

Sen ska jag se till och vänja Ira vid våran massageapparat då jag tror hon skulle kunna behöva lite massage emellanåt då hon bygger så mycket muskler nu. Började bara med att stryka den mot henne utan att ha den på, provade en gång att sätta på den men det var för läskigt. Fortsatte istället med att massera utan att ha den på vilket hon tyckte var sjukt skönt och kunde inte hålla sig för att gäspa, slicka sig om mun och darra med läpparna trots att det var lite konstigt. Avslutade med att jag kunde starta den bredvid henne utan att röra henne och sen stänga av och massera manuellt. Om jag tränar med den lite varje dag så kommer det bli lika som med transporten, inga konstigheter :)

Har inte gjort så mycket annat än att fixa lite kort och snart blir det väl sängen så jag får ordentligt med sömn i natt. I morgon har vi klassens dag och kommer vara på brämmen med lite 5-kamp typ, grillar gör vi nog också :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0