Inte en bom ner!

Kan inte säga annat en att denna dag har varit sjukt bra, mer sånna här dagar tack! Ira nollade i 90 och vi fick våran andra rosett någonsin från en lokaltävling, felfri på hinder i 1m men tog en liten sväng om bara...
 
90cm, hon var verkligen på hugget idag och inledde lysande, 1,2,3 jätte fint men efter trean på väg till fyran drog Ira ner mot lektionshagen istället för till hindret men som att jag vände henne åt rätt håll fick vi inget fel för det och lite snabba flygande ben på det klarade vi tiden också, felfri häst! Trodde verkligen inte att vi var felfria och minna att jag reagerade på att speakern inte frågade om jag ville hoppa om utan gav startsignal till nästa ekipage direkt, ju närmare utgången vi kom började jag fatta att vi faktiskt var felfria.
 
På framhoppningen innan 90
Vår andra lokala rosett någonsin!
 
1m, grymt taggad även inför den här klassen dock funkade väl kanske inte bromsen så bra men så länge hon inte fegar så funkar det. Kom bra på första men vet inte riktigt vad hon gjorde på andra hindret men tappade iaf stigbyglarna men var bara att rida på. Fick därför hoppa 3, 4, 5a och b utan stigbyglar för inför sexan drog hon mot lektionhagen igen och denna gpng gick det inte att rätta upp och fick 4 fel för att hon smet på sidan och 4 fel för att jag korsade min egen väg, passade även på att ta lädren igen när vi ändå fått stopp. Hoppade super tre sista hindren, lite surt att hon stack iväg och det inte gick att rätta upp för annars hade det varit omhoppning! :o Men ska inte tänka så utan ska vara super nöjd, vilket jag även är men tanken finns väl där^^
 
Som ni ser hoppade hon lite knasigt och jag tappade väl balansen lite över hindret, haha.
Lägg märke till stigbygeln som flyger^^
 
Nu blir det ett litet uppehåll på en tre veckor tyvärr då jag inte kan näst helg och v.25 finns det inga tävlingar istället och då blir det inte först v.26 på storvik. Får väl satsa på träningarna och jobba en del på dressyren och trimma till henne lite nu istället, inte fel det heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0