Halv dagen avklarad

Gick upp vi halv nio i morse och hade bestämmt med Vilma att träffas vid tio i hennes stall, vart lite sen då jag tankade innan men det var inte hela världen. Vilma red fram medan jag ställde i ordning hindren, hade först tänkt att hoppa en kombination med två galoppsprång, ett hinder på diagonalen och en liten oxer men vi fick ställa om oss lite. Stella hoppar väldigt stort över hindren och farten är det inga problem med men värre är det väl att få tillbaka henne. Marina kom även ut och tittade och då valde vi att bygga om kombinationen till en studs och strunta i resten, då vart hon tvungen att ta det lite lugnt samt att vi styrde hennes språng lite mer. Gick bra i högervarvet men när dom bytte håll började Stella smita på sidan. La en bom som lite infångare men det struntade hon i så Marina ställde sig därför där istället och då hoppade hon men det var jobbigt för henne. Andra gången försökte hon smita igen så Vilma kom en tredje och sista gång och då gjorde hon det riktigt bra. Hon vart trött på slutet och det var för att komma undan men hon behöver sånna övningar för att varva ner och jobba mera, men samtidigt får man ha i baktanke att dom inte orkar lika mycket/länge som annars, effektivare styrketräning. Vill man jobba kondition så kan man ta det för sig ;)
 
Hade kameran med mig så några pics blev det.
 
 
 
 
 
 Plus en failbild:
Hon försöker i alla fall! :)
 
Åkte efter Vilmas stall upp till vårt och gjorde klart allting där, tog lite längre tid då jag gjorde lite dokumentation satt säga medan jag höll på^^ Hem och åt innan jag for vidare till Älvkarleö för ett jobbmöte med Janet där vi pratade lite om vad jag skulle göra i sommar och lite annan information. Börjar jobba där på måndag kl. 9 vilket känns riktigt bra! :) Nu ska jag hitta på någonting innan jag och mamma åker ner till stallet då jag har dressyrlektion för Lotta, hoppas på en duktig häst!

Kommentarer
Postat av: Ida

SV; Hittar inte frågestunds inlägget..:(

Svar: Gjort en påminnelse nu, annars är det fritt fram att kommentera på vilket inlägg som helst. Kul att du tittar in och vill ställa frågor! :)
Nina

2013-06-17 @ 15:44:32
URL: http://idawoxlin.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0