En av dom lugnare dagarna!

Midsommarafton och jag har inte mycket till åtagande, en dag att varva ner och njuta av ledigheten. Jag och mamma åkte upp till stallet på förmiddagen och började med att jag red Ira och hon tömkörde Nadja. Efter ca 20-30 minuter så hade mamma klätt av Nadja och jag var nöjd så då fick hon hoppa upp medan jag betade med bästa! Ira skötte sig riktigt bra med både mig och mamma, hon har blivit stadigare i formen och så mycket starkare, kommer inte vara några problem att båda rider henne på Ryttardagarna.
 
När vi kom hem så tog jag och stekte på lite korvar till hela familjen, dröjer några timmar innan det blir middag. Gick ut och solade lite efter det, gick väl inge vidare med tanke på att det vart halvmolnigt ganksa fort. Drog en filt över mig och vilade, slutade med att jag lurade till under filten, mycket skönt!
 
Vi kommer bara bli hemma nu denna afton, däremot kommer Ronnie sticka in till Gävle och fira midsommar där. I morgon så ska vi till morfar på eftermiddan och grilla lite och fortsätter midsommarfirandet.
 
Nu ska vi snart ner och ta tillbaka Ira och Nadja från sommarbete och då tar vi hem transporten över helgen, blir att tvätta, vaxa, smörja och putsa upp den.
 
 Solen har gjort glasfibern på taket lite matt så blir väl att först ha på lite vinylbalsam tills den börjar bli lite mättad  och sen vaxa riktigt för att få en hållbar yta. Ska blänka mer än på den här bilden när vi är klara ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0