Two sides of my life

Idag har varit en riktigt bra men ändå lite ut av en skitdag. Kände av någon anledning lite pist-off när jag var på jobbet, no reason men så var det. Tror kanske det var för att jag tyckte mig känna en större temperatur skillnad än i går kväll på kotorna. Pratade med mamma på telefon och lite som hon sa så sist när hon var  lite överansträngd så skulle vi bara på med ett par sulor och köra jodomslag var tredje vecka och rida som vanligt, även hoppa. Får inte heller bli så att man tänker att dom är en porslinshäst, man ska vara uppmärksam om hon blir sämre helt klart men inte hänga upp sig på allt för små saker. 

 

Tömkörde henne på kapsonen idag och hon sökte super fint fram till den, nästan lite väl mycket…. Piggare och alertare i steget idag än igår. Vi körde lite i alla gångarterna och avslutade med en promenad efter gallerå med Vilma och Stella. Riktigt nöjd med henne, får se om jag kanske hoppar upp i morgon, är hon lika fin som idag så gör jag det :D Blir 11 dagar i morgon sen jag satt på hästryggen, hoppas inte det ska behöva bli fler nu ^^

Sen hade vi även lite bus med Stella innan jag tömkörde, i början sprang hon mest bara för att vi busade på henne men efter ett tag gick ponnyn igång, full rulle runt runt! Så kul att se att hon vaknade till och tyckte det var riktigt kul då hon ibland har en tendens till att stänga av lite. Hon vart faktiskt svettig efter vi busat ^^

 
 

Hoppade även med Chappe och Halo idag, dom bara flög över hindren så matte var nöjd. Vi tävlar i högbo den 24 juli, kvällstävling och rakbana då :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0