Sova snart då

eller rättare sagt direkt efter detta inlägg. Gick bra att rensa ur hos kaninerna och fått ihop en skottkärra full per bur med brännässlor, hua. Är långt ifrån helt klar där ute men hann ha in lite mer sand i Örjans bur så han får lite mer att gräva i. Får försöka ta en bur om dan då kanske. Städade även ur Klara och Örjans hus, såg då att där vattenskålarna stått hade lacken nötts bort och vatten börjat trängt in i OSB:n. Tvättade rent och torkade torrt innan jag lackade på, tog även deras dörrar som jag tänkt på länge att jag ska göra något åt. Hade inge spån hemma heller så fick ta med hem från stallet idag så nu har dom två super fint, två burar till en kan samvetet vara på topp.
 
I stallet så red jag ut med Vilma, vart hela gallerå i skritt trav och galopp. Provade grodbettet idag då jag inte ville ha kapsonen när jag red ut och gud vad fint hon söker till handen nu. Hade ingen nosgrimma och munnen var stängd hela tiden och jag kunde ha en lätt fin kontakt och hon jobbade på fint trots det högre tempot. På vägen hem fick hon ta täten och hon är ju extremt tittig, siktar rakt men far sick sack över hela vägen. Men hon går i alla fall och hon gjorde väldigt snygga byten i vartannat, inge fel på dom eller! Skrittade av dom länge, välförtjänt. Hon var lite svettig när vi kom tillbaka sen avlastsde hon sitt vänster fram så det är någonting som inte är helt ok med det, måste få en behandling snarast nu är jag trött på allt ska skita ihop sig och dra ut på tiden. Nu vart jag lite putt men i morgon ska vi ha en behandling inbokad och helst denna vecka.
Så här spökade jag ut min häst idag, ville prova vårat ridflugtäcke, funkade bra. Bytte dock huvudlag innan vi gav oss iväg då det var lite litet det där... Luvan ville hon inte ha efter mindre än halv vägen men verkade klara sig utan.
Vart aningen ont om plats för benen på vägen hem när både spån och hö skulle med, men det gick ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0