Somnade ifrån er lite...

Hade tänkt att blogga igår från mobilen på kvällen också men det kom en svartsjuk katt som tvingade mig att mysa med henne utan att fippla med mobilen. Tog inte många minuter innan jag somnade, med lyse på och inget larm ställt... Vad gör man då om man inte skulle haft en mamma, av någon anledning hade hon vaknat och märkte att jag inte kommit upp så hon väckte mig. Drog på mig kläderna och åkte ner, möttes av en glad Ira i morse :) Lite beroende på om jag ska bort i slutet av veckan och vad Stellas maskprov visar så får vi se när det blir ihopsläpp av dom. Kanske på söndag annars får det bli när Vilma kommit hem då hon åker bort måndag-torsdag.
 
Gick bra att jobba, hade ingen musik alls idag utan bara lyssnade på lugnet och lät tankarna flöda. Gjorde klart stallet ganksa fort och tog sen fram klicker och kapsonen. Dock hade jag ingen klickerglad häst idag, tror det beror på att jag måste vara i hagen och hon ser inte det som en arbetsplats på samma vis, men det är bara bra! Tog kapsonen istället, flyttade rumpan in/ut, flyttade tyngpunkten och avslutade att longera lite smått. Såg ingenting i traven och bad henne trava på lite bara för att verkligen så att hon var ren och vågade till och med på en lite galopp i vardera hållet och inget där heller. Vart riktigt glad över detta men tyckte det var liten temperatur skillnad över kotorna, inget markabert men lite lite ''varmare'' över kotorna. Får se hur hon ser ut i morgon bitti,håller hon sig fräcsh ska jag försöka tömköra lite i skritt mest på rakt spår då dessutom.
Vill träna på allt vi lärt oss ju! Älskar dig min bebis!!!
Har förövrigt stått och lagat mat i dag från 18-21 och gjorde både raggmunkar samt fläskkotlett med råstekt potatis. Har nu matlåda för två dagar minst. Men nu ska jag försöka sova, är väldigt trött faktiskt men kanske inte så konstigt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0