Nu så

Vaknade för ett tag sen men legat och dragit mig i sängen. Måste börja med att korrigera det jag skrev i förrgår, 26 grader i skuggan och minst 30 i solen. Skrev det vid kanske sju tiden och när jag kollade på termometern vid halv tio så var det 28 grader i skuggan.... Så var väl kanske 30 i skuggan och 35 i solen!
 
Var ännu varmare igår, 30 grader i skuggan redan klockan 10 och steg nog upp mot närmare 35 när det var som varmast, innan regnet det vill säga. Lite kul info var att dom hade mätt upp till 45 grader på fredagen ( var varmare igår :O ) nere på strippen inne på Tierp och han som ber bilarna stage:a in hade fått en brännblåsa på näsan! Är det Sverige vi pratar om?!
 
Var härligt och få sitta på arenan igen, sist var vid EM som var ett tag sen nu. Ganska kul att se lite mer dörrskramlare då det är lite mer flyt. Om nästan en månad är det EM igen på Tierp, 22-25 Augusti för att vara mer exakt. Ni vet väl att barn under 16 går in gratis i vuxet sällskap och för dig som kör finbil får även du gratis Entré!
 
Mamma red Ira igår, dom skötte sig bra dock på slutet när mamma travade tyckte jag det såg ut som hon haltade... Bad henne trava på lite och kunde inte se något direkt men har svårt att se när man letar fel. Jag hoppade upp och kunde känna lite bättre själv som känner hästen mer och vågar trava på lite mer. Då var hon helt symetrisk i traven. Kan ha varit för det var sjukt mycket flugor och mamma inte vågar trava på lika mycket så nickar/''haltar'' dom till för att slippa flugorna kring ögorna. Har inte Hockman en tid till oss snart så ringer vi Stefan så får vi se vad dom säger. Behövs det göras en hältutredning skulle vi inte tveka att göra det då vi faktiskt har den bra veterinärförsäkringen, har hört mycket gott om VetTeam i Tierp. Men nu hoppas jag inte på att det ska behövas utan en laserbehandling eller kanske någon annan lättare behandling räcker. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0