Inte som jag tänkt mig riktigt

Vaknade vid 6 i morse för att äta frukost först och sen åka ner till stallet för att släppa ut Ira. Har inte hunnit berättat det men Ira var halt på vänster fram i traven igår, troligtvis bara en liten överbelstning i kotorna antar jag då hon gått ganska hårt nu under ryttardagarna och sen måste hon sprungit och ''stallvandrat en del i hagen när hon kännde sig ensam. Skulle bara köra igenom med tyngdpunktsförflyttningen på kapsonen men hon var ofokucerad och mest irriterad på flygfäna så tänkte att då springer vi väl lite och då märkte vi att hon var oren/halt.
 
Back on Trackade henne i nattt sm varm en tyckte väl det inte var någon större skillnad på morgonen men just nu har vi gjort jodomslag och hoppas på att hon är bättre i morgon. Inge värme direkt i benen men lite gallig och aningen mer på vänster. Vi väntar ut detta någon dag och kör på med jodomslagen och blir det inte bättre måste vi försöka höra oss för vad vi kan göra men det bör ge med sig gansla fort, hon stödjer fullt ut på det emellanåt och bekymmrar sig inte direkt men lite ont har hon ibland.
 
Jobbade 20 min extra idag, gick av bara farten men känndes skönt att få så mycket gjort, tre skottkärror med ogräs och skott från träden^^
 
Efter jobbet åkte jag direkt ner till stallet där mamma var i full gåg med att måla boxarna, hjälpte henne och när vi var klar med det började vi gå igenom alla saker. Huuur mycket som helst men nu är det väl lite bättre ordning men kommer väl få gå igenom i flera gånger innan det är färdigt. Ska även försöka få till en liten bloppis så småning om!
 
Nu kommer frågestundsvaren alldeles strax!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0