Ingenting vart som det var tänkt idag tror jag

Var ju tänkt att mamma skulle ner och göra stallet och så fort jag slutade skulle hon rida medan jag var där och kunde kolla så inte Ira försökte med någonting. Sen hem packa ihop kaninerna och åka till Högbo för att tävla och ta in hästarna väl hemma igen.
 
Men började med att jag fick ett sms från Sofia att det inte blir någon tävling idag då det var några som strukit sig och vi skulle bli för få startande så vi ställde in. Jätte tråkigt i min mening då jag var riktigt pepp på att tävla :/ Men vi kanske skulle åka in till Ikea för att handla lite saker åndå, sen kom jag ju på att det är ju tävling igen om en vecka och att vi kunde vänta med attt åka in. Jobbade full tid och sen när jag kom hem vart det ändå att vi skulle åka in. Jag skulle ha fyra lådor till min garderob och passade även på att köpa ett par stövelsträckade inne på Hööks.
 
Vi åt fin middag när vi kom hem, grillat kött, pommes och kantarellsås. Mycket gott och mysigt att sitta ute en sommarkväll. Klockan vart då tjugo över åtta innan vi kom ner till stallet, jag började med Ira direkt då det blev jag som fick rida. Mamma hjälpte mig kolla lite och vi bollade lite sätt och tankar och min pålla jobbade på fint. Sista passet på några dagar då Hockman kommer i morgon och behandlar vilket betyder tre dagars vila efteråt.
 
Mest ett inlägg där jag rabblade upp dagen, orkar inte göra det mer läsvärt. Måste sova, sent i säng i vanlig ordning... I morgon då kanske??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0