Har tänkt på er

Tro mig, tänkte blogga på förmiddagen men vart att jag åkte ner till stallet efter att ha letat runt på lite forum om vad man kan göra mot eventuella överansträngningar och fått lite dåligt samvete. Läste på väldigt många ställen att en häst som har överansträngt sig kommer förbli känslig... Mamma sa att hon hade tyckt att hon såg lite halt ut i morse i skritten redan. Det berodde nog bara på stelheten har vi kunnat konstatera efter det....
 
Men när jag kom ner så mötte Ira upp mig i hagen och såg inge halt ut alls, gallorna var så gott som borta och ingen speciell temperatur skillnad. Men nu ska vi köra på med lite speedway, två gånger om dan i två till tre dagar. Hjälper inte det fortsätter jag med Emins racingliniment och Back on Track, sen har vi bestämmt tid med Susanna Hockman så hon får komma och lasra samt släppa på lite andra spänningar. Den  25 kommer hon men då får jag verkligen hoppas att Ira är bra. Sen kanske man backade lite med tankte på att det var en ganska orolig natt men verkade som hon repade på sig bara stelheten släppte.
 
Har inte hunnit med så super mycket hemma tyvärr, gjort hemmagjort flugspray. Ska ner till stallet med Vilma nu snart, vi cyklar ner och tar in dom innan vi far hem igen. Hon skulle rida lite och jag ska väl träna med kapsonen och lite klicker.
 
Min fina fina Ira!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0