En helt okej kväll

Var ganska länge i stallet idag, pysslade en del och stressade ingenting. Sen var det lite ''små knackigt'' med hästarna. Stella hade ett litet sår som hon hade blivit lite tjock i benet av, vi avvaktar tills i morgon innan vi gör något drastiskt åt det då hon gick ner i svullnaden efter Vilma hade skrittat henne. Ira har slagit på sig lite och fått en oberoende svullnad på insidan av senan, kommer väl gå över på någon dag men ändå. Sen löft hon lite på vänster fram, men inge halt.
 
Tömkörde henne på sidepull, sökte fint fram och jag kunde göra lite öppnor och slutor i både skritt och trav. Hon fick galoppera några steg idag bara, ville kolla av den men inte mer än så. Nöjd med passet och hon har blivit en helt annan häst nu senaste veckorna, mycket lugnare och mjukare i handen.
Sen spökade jag ut min häst ännu en gång genom att ge min brud vita strumpor i form av kyllera. 
Alltid lika vacker min vän! ;*
 
Hästarna får sova ute inatt och jag kommer vara ledig från jobbet i morgon då det skulle regna lite, kanske inte kommer bli mega mycket regn men kommer ta en välföttjänt ''vilodag''. Satsar på att hinna med lite inne här hemma och pyssla med det ena och det andra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0