Det går mot det bättre

Denna dag började väl något bättre, grubblade ganska mycket idaag medan jag jobbade och kändes som tiden stod stilla. Valde att sluta efter 4,5 timme, åt ingen lunch där heller. Kunde kanske varit kvar yttligare två timmar men kände mig ganska nöjd, enda anledningen jag hade att fortsätta var om jag vill tjäna lite mer pengar men tror dom där två timmarna hade blivit lite för mycket för mig.
 
Väl hemma tog jag först en vilopaus på 5 min innan jag började städa lite. Följde med mamma ner till stallet och vi skulle egentligen bara vara där en lite kortare stund då jag skulle måla svart på Iras boxdörr. Kanske ska säga föredetta då hon nu har fått flyttat in i Nadjas box istället, bara bra för henne att få lite lugnare runt om kring sig. Mamma plockade med sakerna och slutade med att jag också stod där, timmarna rullade iväg men man får någonting gjort samtidigt som det känns skit jobbigt.
 
Kom hem igen vid halv sju, kollade lite på internet innan jag åt lite mat och sen iväg ner igen. Vilma och hennes föräldrar var och kollade lite i stallet, Vilma vet ju redan hur det ser ut men med lite vart hon kommer få ha sina saker och så. Tog in och lindade Iras ben innan hon fick komma in för natten, sista dagen med jodomslagen och tycker väl att hon är något bättre nu. Pratade lite med Susanna Hockman som var där och behandlade Lottas och hon tyckte det lät som en överansträngning i kotan. Då hon inte har särskiljt ont av det så avvaktar vi i nuläget och låter henne vila, finaste pluppen min! Märks även att hon har det riktigt jobbigt nu när Nadja är borta, hon går in i sig själv lite och söker mycket tröst samtidigt som hon försvinner iväg lite... Får hoppas det blir bättre sen nu när Stella kommer.
 
I morgon ska jag försöka satsa på att jobba full dag och lite till, lika bra att köra på nu när jag har fått in lite teknik och lyckas hålla efter lite. Nu ska jag nästan få sova 8 timmar, 7,5 timme i alla fall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0