Det blir bättre

Provade att springa med Ira lite nu när Vilma kunde hjälpa mig kolla och nu är hon inte direkt halt utan mest lite halv knackig kanske, inte helt ren i alla fall. Inte alls lika agressiv och osäker mot Stella nu heller, får hoppas att det blir helt lugnt om någon dag satt man kan släppa ihop dom till helgen kanske. Vi får helt enkelt se hur det utvecklar sig, sen vill väl jag att hon helst ska vara helt frisk Ira så hon inte går och blir sämre...
 
Det gick även bra när Vilma red Stella idag, vi höll till på Olas ridbana och var där samtidigt som Jenny när hon red Max. Stella var väl lite stissad emellan åt men kunde även jobba på riktigt fint, blir väl bättre när hon har landat lite mer ;)
Vad vi ska ha kul så fort vi får ordning på Iras kotor, men det går mot det bättre! ;*
Men känns sjukt kul med en riktig kompis i stallet, kunna snacka om precis vad som helst. Aldrig känna att man packar hö eller mockar boxen åt henne för att det går fortare att komma till mitt stall sen utan för att vara schysst och hjälpa till, allt man gör får man igen. Synd bara att jag inte kan rida nu men snart borde det väl gå, men ganska kul med klickerträningen också. Ira fick apportera lite idag, körde med target och kastade sedan iväg den 7-10m och så fick hon gå dit och sätta mulen mot target. En gång tog hon upp target och tog med sig tillbaka, så söt!
 
Jobbar i morgon, tror det även är i morgon som jag får lön. Nästan känat in 4.000:- nu, storm trivs med jobbet dessutom! Sen gör både jag och Vilma stallet i morgon, hon kommer till mig kvart i sju så tar vi moppen ner och släpper ut så får vi försöka knåpa ihop ett schema när vi får lite tid över ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0