Bra dag

En bra dag som började lite tokigt, somnade om efter att klockan ringde. Vaknade i lite panik men fick hjälp av Lotta att ta ut henne men var ändå tvungen att åka ner för att linda av henne. Klockan var 07.25 när jag åkte hemifrån, var tvungen att åka och tanka innan också. Trodde typ jag skulle bli tjugo minuter sen men vart inte mer än 5 min till jobbet, ganska bra jobbat!
 
Jobbade till klockan två och åkte sen ner till stallet på en gång faktiskt då när jag pratade med mamma sa vi det att vi måste försöka klickerträna så hon inte känner sig värdelös av att bara gå i hagen. Det hon inte har i kroppen får hon ha i knoppen! Höll på nästan en timme och hon skötte sig riktigt bra, sprang även en liten bit med henne och tyckte inte att jag kunde se någon hälta. Men hon får vila några dagar till innan vi checkar av en sista gång, fortsätter väl med klicker och kapsonen fram tills dess :)
 
Hemma så har jag mest slappat och solat, inga större ansvar utan bara njuta av ledigheten. Mamma tar in Ira ikväll, så hon är där nere nu för att plocka i sakerna lite innan. Jag tänkte ta och pyssla ute hos kaninerna lite snart ochsurfa runt lite antar jag.
 
Sen står jag i val och kval om jag ska vara hemma i morgon och vara med när Vilma kommer och umgås lite med henne eller om jag följer med till Norrtälje på bilutställning, Nickan och Diddi skulle dit. Får se, vi märker ;)
 
Letar även efter nya ridstövlar, Mountain Horse´s Supreme High rider är dom som passat bäst som jag provat dock nästan lite dyra enligt mig 4000:- Finns ju betydligt dyrare och billigare men ska väl åka och prova några till stövlar innan jag bestämmer mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0