At ta farväl av en livskamrat♥

Den 1 Juni 2013 fick Nadja somna in och avsluta livet här på jorden och förtsätta sina dagar i Nangijala tillsammans med mormor. Var hemskt ledsen i morse och några timmar efter men ju längre tiden gick desto mer rätt kändes det ändå, lite som en lättnad trots att det låter jätte hemskt när man säger det men att ständigt gå och oroa sig om det hänt någonting som förvärrat det hela tär på själen tillslut... Kommer alltid sakna henne men känns bra att man kunde erbjuda henne ett värdigt liv enda in i det sista. Skulle man ''dragit'' ut på det längre skulle man bara sakta men säkert tagit bort det som var Nadja, hästen som drog igång resten av hästarna när det hände för lite. Springa och busa i en hage jämsides med tjänstvilligt arbete.
 
Vi lät en äldre karl som heter Vidar komma på morgonen och ta bort henne sen skulle en kadaver-bil hämta upp kroppen senare. Vidar är duktig, luktar inte lik om honom, inge bråttom, lugnt och fridfullt. Var inte själv med just då när dom tog bort henne utan mamma och Viidar gjorde det. Hon anade ingenting, bara ramlat ihop utan nå dödsryckningar. Allt har gått bra ändå, vi har sparat man och svans, knäppt många fina kort och skämt bort henne med godsaker. 25 år blev hon men hur fin som helst i kropp och knopp! ♥
 
 Då det tog lång tid innan dom kunde komma och hämta upp henne tog jag och började skura ur boxarna, hann faktiskt klart med båda boxarna så det är bara att spackla och måla som återstår. Vi gjorde extra fint inne hos Nadja med ett hjärta, rosor samt morotsknippe ♥
Finns inga ord till hur mycket vi älskar dig, du kommer alltid var nummer 1 för mig, OAVSETT! ♥

Kommentarer
Postat av: Jenny malmgren

Hej. Tack för att du bytte headern igår, jag läste ditt inlägg på bloggen precis, tycker så synd om dig, hon var en sån fin häst.<3 vet inte vad jag ska skriva nina, kan inte föreställa mig det. Hon var världens finaste med världens finaste matte. <333 kramar!! <333

2013-07-02 @ 11:31:48
URL: http://Drmponnysar.blogg.se
Postat av: Jenny malmgren

Urs, kan inte fatta att jag började komentaren med tack för att du bytte headern igår O_O kan inte ens fatta att du gjorde det igår trots det som hänt. Fina underbara nadja...stora kramar, du är så stark! <3

2013-07-02 @ 11:42:04
Postat av: Ronja

Världens vackraste nadja, hon har haft ett jättebra liv hos er och har lyst upp tillvaron till er alla och jag kan själv säga att jag är riktigt glad att jag fick chansen att träffa henne! Hon har det bra däruppe nu utan att ha ont tillsammans med Marino och Bruno ♥ De springer på milslånga ängar och bara väntar på att vi också kommer upp dit! många styrkekramar till dig och laila främst men hela familjen back ♥

2013-07-05 @ 12:33:14
URL: http://brainwildchild.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0