Vi höjer standarden!

Idag på hoppträningen hoppade jag och Ira en till oxer på 1.10, gick även bättre idag än i lördags :) Vi värmde fram med att trava cavalettis på åttvolt, samma sak i galopp, Ira lyssnade fint försökte dra iväg lite ibland men lyssnade faktisk hyffsat fort. Efter det så var det dax att lägga in lite hinder och vi började på ett räcke med regnbågar under, kunde driva och ge stöd med skänkeln utan att hon drog iväg, verkligen stor skillnad! Efter några gånger så vände vi på vägen men hoppade istället en blå-gul oxer, där behövdes inte lika mycket stöd utan istället lite mer förhållningar. Tillslut la vi ihop allt till en liten bana kan man säga, hon höll sig hyffsat lugn rakt igenom, efter räcket så speedade hon litem en efter några förhållningar så sakta hon in lite. Sista rundan gick bra enda fram tills efter räcket, kom lite tokigt in på studsen och Ira spände sig en liten bit innan oxern och det vart inge vidare språng, dock vet jag inte om hon rev. Som att hon jagade upp sig så in i bomben så fick jag verkligen säga till på skarpen och kom igen men valde att vika av efter hjälp hindret då hon fortfarande var stissig... hon fick pusta i nån minut innan vi kom igen, då gick det förvisso ganska bra men fick ingen WOW-feeling.
Ira hade snölyckta när vi kom fram^^
Men det kommer, hon är ju inte van att hoppa så mycket över 1.05, jag vill ju kunna hoppa högre med henne och ha samma kännsla som på hindren som ligger på 1m då hon verkligen är kick-ass grym!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0