Vad tycker ni?

Nu tänkte jag fråga er mina läsare vad ni tycker är snyggast, den här gången tänker jag nog fråga om...
Vilken nosgrimma ni föredrar?
Svart eller brunt läder?
Rostfritt eller mässing? Både bett och beslag på träns etc.
 
Personligen föredrar jag nog antingen Engelsk nosgrimma eller alternativt aachen, beror lite på vilket typ av bett och träns man har förövrigt. Sen beror det helt också på hur den är utformad men i överlag så blir nog mitt svar så ;)
 
 
Om man nu måste ha en nosgrimma det vill säga, på Ira är det ingen större skillnad på med och utan. Hon reagerar mer på vilket bett jag använder, bäst funkar tredelat med fasta ringar.
 
Sen typ mörkbrunt läder tycker jag nog är snyggast, men väldigt viktigt i min mening att om man ska ha brunt så ska det vara samma nyans annars ser det inge vidare ut. Visst små skiftningar kan det vara utan att man stör sig på det, sen gillar jag inte heller när man blandar svart och brunt så mycket (t.ex brun sadel och svart träns). Jag bytte endast till svart nu då min sadel är svart och som att jag vet att den sadeln kommer hon aldrig kunna växa ur då den har utbytbart koppjärn och luftpudor som formar sig efter hästens rygg.
 
 
Ira är riktigt snygg i brunt men gillar som sagt inte att blanda svart och brunt, men hemma kan jag blanda lite hej vilt ibland^^
 
Mässing LÄTT!! både när det gäller brunt och svart läder, har inte haft mässing så mycket förut endast på grund av att jag inte hittat så många bett i mässing som Ira funkar bra på till rimliga priser, därför vart jag så glad när fick tag på mitt mässing pelham för bara 150kr!
 
 
Förälskad i mitt nya set, nyhetens behag eller true feelings? Men kan även tycka att brunt med rostfria detaljer kan vara snyggt också. Mest hänger väl egentligen på utformningen på allt men mina referenser är bara sedda överlag enligt mitt tycke :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0