The amazing Ira!

Var ner till ridhuset igår med min lilla tjej, Jenny och Muff hängde med och vi skulle hoppa lite. Halvvägs ner så ringde Regina och hon var precis på väg ner så hon joinade oss sen, dock så fort jag lagt på luren så fick Ira ett litet spel och gick ut på vägen och stod på bakbenen lite bara för att hon hörde några skotrar på långt håll.... Som tur var så kom det inte några bilar just då så jag hann hoppa av och gå in till sidan igen.

Jag fokuserade mest på lite lydnad igår men kunde inte låta bli att höja upp ett hinder^^ En oxer på 1.05, första gången kände jag långt innan att hon inte var inställd på att hoppa så visade på henne hindret en extra gång. Andra gången hoppade hon men rev i bak då hon troligtvis spände sig lite och öppnade inte riktigt upp i bak, lika gjorde hon tredje och fjärde gången så jag bad Jenny sänka en 5cm i framkant. Nu hade hon lärt sig och spänningarna släppt och hon hoppade upp super bra, sån feeling vill jag ha på hindren på 1.10 i slutet av året!

Ni får två bilder på Nadja och Ira från i fredags när dom fick sola lite medan jag var där ;)

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3320448/images/2013/pic_51063bfd9606ee5add5a372f.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0