Target!

Idag hade jag fullt upp, åkte ner till stallet ganska tidigt och idag när det är superfint väder så låter jag min häst vila.... Men tog av henne täcket medan jag var där så att hon ska få i sig lite D-vitamin från solen ;) Var inte i stallet så länge idag då jag hade mycket annat som skulle göras, mamma masserade och klickertränade med Nadja idag, hon gör framsteg inom targeting nu. fick ju byta target från en blå flugsmälla till min lime-gröna, den blåa var läskig ju! :o
 
Under tiden mockade jag och fixade resten av prylarna, sen fick mamma göra blötmaten så gick jag ut och klickertränade med Ira, körde bara target idag efter att ha klickat in henne en gång. Hon var verkligen super duktig, började lite lätt och att hon som mest behövde ta något steg sen tänkte jag utmana henne lite så jag gick iväg tio meter och placerade target samtidigt som jag ropade ''Target'' till henne, var super stolt då hon kom och rikta in sig på target direkt! Men nu kommer den verkliga utmaningen... vi var en bit ut i hagen ca 30 meter så gick bort till grinden placerade target och hon väntade tålmodigt där jag lämnade henne och ropar sen ''Target'' några gånger innan hon fattade vinken, 30m det är ruskigt bra det!
 
När jag sen kom hem så skyndade jag mig med att ställa fram lite kaninhinder då jag skulle träna med Chappe och Halo, sist jag var ut i koppel med dom och hoppade var ju sista tävlingen som var i SEPTEMBER!! Om det inte var för att dom har så stora fina burar skulle mitt samvete tagit kål på mig! Har ju pysslat med dom lite men inte låtit dom jobba.... Varför det var bråttom att ta ut dom just idag är för att på lördag är det tävling i Rättvik och kunde få sammåka med Magda från Sandviken, ska jag och tävla med dom så vill jag ju veta att dom kan det dom ska. 
 
Den här bilden är tagen för lite mindre än ett år sedan på Chappe.
 
Både chappe och Halo var klockrena, hoppade super fint båda två och lyssnade, Halo höll dock inte riktigt med mig varje gång om vart vi skulle men följde med efter liten övertalan. Så på lördag blir det tävling, hoppas på åtminstonde en pinne! Klara och Örjan följer med och får tävla i Mini^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0