Passade perfekt!

Provade nya tränset tillsammans med bettet idag och passade perfekt på min fina chey! Satt i närmare två timmar och putsade på bettet men det var verkligen värdt det, ångrar dock lite att jag inte tog någon före och efter bild. Sen satt jag även på henne förbygeln och kollade på ett ungefär vilka hål jag ska ha på senare. Nu har jag även smörjt upp både träns och förbygel då sakerna håller bättre om man smörjer på en gång, men man inser även vad mycket dom färgar lädret... Fast åt andra sidan så vill man ju inte att sakerna ska förlora färgen så fort du börjar använda prylarna.
 
 
Vi var ut på en 45min lång promenad idag, imorgon kan jag rida lite också. Har ju inte vågat gjort det på en vecka nu då jag varit rädd att hon ska tappa tapp-skon vi slog på... men Börje kommer imorgon så då skulle det inte göra så mycket om hon tappar en sko^^ Hittade även ett litet ''sår'' precis ovanför ögat på själva ögonlocket, var inget som blödde men typ som lite skinnflådd då pälsen var borta. Hon hade inget besvär av det hela så låter det bara vara till pälsen växt ut igen, man kan se det lite på bilden ovanför faktisk.
 
Puss på dig min plupp! ♥♥
 
Vart en lång dag i stallet idag då vi även packade upp allt hö vi hade kvar och det räcker tills på fredag och då kunde bonden komma ut med två nya storbalar, sen omorganiserade vi lite också för att få bättre plats.
 
Har pratat med lite olika människor vad man ska göra för att hjälpa läkningen av senskador, och gamla hö-bonden som har hållt på med travhästar hur länge som helst  sa att man skulle linda med en kopparplåt med ett vadstycke under natten, kopparplåten gör så att det blir jätte varmt satt dom nästan svettas om benet. Sen på dagarna ska man ta en påse med snö som får sitta där tills snön smällt, så verkar som att värme-kyla-värme-kyla är refrängen och sen så stilla som möjligt.
 
En bild inne ifrån ultraljudssalen, nu är det bara att blicka frammåt och hålla hoppet uppe samt ställa upp så mycket som det går för VÄRLDENS BÄSTA HÄST!♥♥♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0