My perfect match!

Nu är mitt mässing-set så gott som komplett, ända som inte är mässing är spännerna på mitt hoppgjord och spännerna du fäster förbyglarna i på sadeln men plattan kommer inte märkas och som att den här förbygeln fästes längre ner så syns dom spännerna längre^^
 
Men det är inte på grund utav detta som jag skrev 'my perfect match' som rubrik utan jag syftade på min underbara häst!! Var ner till ridhuset som sagt och skulle skutta lite, hade lite tur för att Hannah och Jossan skulle hoppa också så hindren var redan framme, dock vart det inte riktigt dom övningarna jag tänkt mig men funkade bra ändå ;) Vart två silver plankor på långsidan som jag kunde reglera mellan två och tre galoppsprång emellan, sen en ''kombination''(en oxer med ett litet cavaletti ett språng innan). Först hoppade vi fram väldigt lågt på plankorna och Ira var väldigt reglerbar och lyssnade fint, sen hoppade vi någongång på oxern även det lågt. Efter att vi hoppat en liten stund var Jossan och Hannah klar så jag passade på att höja upp oxern rejält, först runt 90 någonting sånt, nemas problemas. Höjde upp till 1.10 efter det och då gjorde ju jag en liten tabbe mitt dumma nöt, kände att det skulle bli stort in eller om jag tog en förhållning och hon skulle få lite kort... Jag frös till lite och tog beslutet för sent... tvärnit. Kommer igen... Tvärnit. Då hoppade jag av och la ner bakbommen så det vart ett räcke på 1m ist, kommer igen och hon hoppar utan problem upprepar det en gång till fast från andra hållet sen la jag upp bakbommen igen. Nu gällde det att jag hittade ett avstånd in och var med och stöttade henne till tusen utan att pressa på för mycket, där emellan är det en ganska känslig övergång.
 
Vi rider an mot hindret hittar ett hyffsat avstånd och flyyyger över!! Min duktiga häst vågade hoppa en ganska maffig oxer på 1.10!!! för att försäkra mig lite om att det inte bara var tur och tillfällighet så kom jag en gång till och då vart det inte lika bra språng då hon hoppade väldigt stort och jag fick nästan lite svårt att hänga med, efter det var jag mer än nöjd så sänkte ner till typ 80cm för att hon ska få sluta lite enkelt och roligt^^
 
På vägen hem så träffade jag på Jenny och vi bestämmde att vi skulle ut på en liten promenad på måndag, bara skritt och kanske trav beror på underlaget då Muffe-Puffen är barfota :P
 
Ser ni skillnaden på 'Ira-style' och 'Muff-style'? ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0